Ravnateljica

VIŠE >

Snjezana portret 6 

SNJEŽANA ABRAMOVIĆ MILKOVIĆ

Plesačica suvremenog plesa, koreografkinja i kulturna menadžerica, rođena 1961. Završila je Školu za balet i ritmiku Ana Maletić u Zagrebu (1981), Odsjek ritmike i plesa, i diplomirala eksperimentalnu biologiju na Prirodoslovno-matematičkom fakultetu u Zagrebu (1991).

Do 2004. profesionalno je plesala u Zagrebačkom plesnom ansamblu u zapaženim predstavama suvremenog plesa, a od 1992. do 2014. bila je i umjetnička voditeljica te naše renomirane umjetničke organizacije.

Repertoarno je profilirala Zagrebački plesni ansambl i pokrenula brojne međunarodne koprodukcije. Surađujući s priznatim domaćim i stranim umjetnicima, ansambl je pod njezinim umjetničkim vodstvom ostvario dvadeset dvije cjelovečernje predstave i više od petnaest koprodukcija te gostovao u brojnim svjetskim kazalištima i na renomiranim međunarodnim festivalima u Španjolskoj, Italiji, Portugalu, Mađarskoj, Bosni i Hercegovini, Rusiji, Poljskoj, Litvi, Egiptu, Sloveniji, Meksiku, Francuskoj, Belgiji, Njemačkoj, Izraelu, Koreji i dr.

Najpoznatija međunarodna koprodukcija ostvarena u Zagrebačkom plesnom ansamblu ona je sa skupinom Lanònima Imperial iz Barcelone, iz koje je proizišla predstava Prepoznavanje krajolika, koju je Vijeće Europe proglasilo za jedan od deset najboljih kulturnih programa u 1996. godini.

U bogatoj umjetničkoj karijeri koreografirala je cjelovečernje plesne predstave suvremenog izričaja, brojne opere i mjuzikle eminentnih redatelja i oblikovala scenski pokret u dramskim predstavama za odrasle i djecu u nacionalnim kazališnim kućama u Zagrebu, Splitu, Rijeci, Osijeku i Varaždinu te u zagrebačkim kazalištima.

U Zagrebačkom plesnom ansamblu autorski potpisuje zapažene i nagrađivane plesne predstave kao što su: Nešto, možda, sasvim osobno (2003), Ogoljeno/Stripped (2007, Nagrada hrvatskog glumišta za najbolju plesnu predstavu u cjelini u sezoni 2007/2008), Interface (2010, Nagrada hrvatskog glumišta za najbolju plesnu predstavu u cjelini i Nagrada hrvatskog glumišta za najbolje koreografsko ostvarenje u sezoni 2011/2012) te Rekvijem za Z. (2014). Njezin plesni vokabular odlikuje visoko teatraliziran, stilski pročišćen i intelektualan plesni jezik te otvorenost prema novim medijima, novim tehnologijama i suvremenim društvenim temama kao što su otuđenje, osamljenost, nemogućnost komunikacije. Predstava Ako bismo svi malo utihnuli, koju je koreografirala za Bitef Dance Company, dobila je treću Nagradu publike na festivalu BITEF 2011.

Koreografirala je mnoge nagrađivane dramske predstave među kojima su Mjesec dana na selu I. S. Turgenjeva, u režiji Paola Magellija i izvedbi Gradskog dramskog kazališta Gavella (Nagrada hrvatskog glumišta za najbolju predstavu u cjelini u sezoni 1997/1998), Revizor N. V. Gogolja u režiji Paola Magellija (Zlatni smijeh – nagrada Večernjeg lista za najbolju predstavu u cjelini na 22. Danima satire 1998) i Pir malograđana B. Brechta u režiji Eduarda Milera u Satiričkom kazalištu Kerempuh (Nagrada hrvatskog glumišta za najbolju predstavu u cjelini u sezoni 1996/1997). Radila je i na filmu i televizijskim projektima.

Od koprodukcijskih predstava Zagrebačkog plesnog ansambla u koreografiji Snježane Abramović Milković posebno treba istaknuti Chronostasis, multimedijski komorni balet Vjekoslava Nježića, izveden u okviru 23. Muzičkog biennala 2005. u suradnji s Cantusom.

Svestranost i komunikativnost prema raznorodnim pitanjima pokazala je sudjelovanjem u međunarodnoj koprodukciji ljubljanske skupine En Knap i ZPA-a 10 minuta: istočno, u kojoj je s još četvoricom istaknutih autora iz područja suvremenog plesa i kazališta, László Hudi, Edward Clug, Matjaž Berger i Iztok Kovač, krenula u istraživanje dimenzije vremena. Ta predstava sastavljena od pet koreografskih vinjeta gradi izvornost cjelokupnom umjetničkom nakanom koja reagira na zemljopisni kontekst u stalnoj mijeni. Nadahnuće za nju bio je filmski projekt 10 minuta stariji, omnibus kratkih filmova istaknutih svjetskih redatelja.

U pitoresknom renesansnom istarskom gradiću 2000. osnovala je Festival plesa i neverbalnog kazališta Svetvinčenat, koji otad umjetnički vodi. Festival plesa i neverbalnog kazališta Svetvinčenat isključivo je posvećen plesnoj umjetnosti i tijekom ljeta najvažnije je okupljalište ljubitelja plesa u Hrvatskoj. Od njegova osnutka publika se na Festivalu može upoznati s najrazličitijim koreografskim rukopisima i autorskim pristupima u plesu, od glavnostrujaških grupa strogo plesnog izričaja do plesnih umjetnika koji reduciraju plesačku vještinu radi koncepta. Stoga Festival programira hibridne žanrove, što znači da nije posvećen samo suvremenom plesu nego i multimediji u plesu, novoj cirkuseriji, plesnom filmu, urbanom plesu. Na Festivalu je premijerno prikazano više od dvjesto radova sto osamdeset plesnih grupa i koreografa iz gotovo cijele Europe te Afrike, Kanade, Koreje, Indije, Japana. Predstavljajući recentna inozemna i domaća ostvarenja iz područja plesa, educirajući nove generacije publike te promičući interkulturni dijalog, Festival plesa i neverbalnog kazališta tijekom godina prometnuo se u najvažniji ljetni plesni festival u široj regiji, iznimno je posjećen i promijenio je i obogatio kulturnu turističku ponudu istarskog zaleđa.

S namjerom da pomakne granice izvrsnosti u svim aspektima plesne umjetnosti, izvedbenim, obrazovnim, kritičkim, teorijskim, u Svetvinčentu je 2011. pokrenula i Mediteranski plesni centar, koji umjetnicima omogućava prostor i vrijeme za istraživanja, dakle koji služi za rezidencije i edukaciju plesnih umjetnika tijekom cijele godine.

Kao ugledna koreografkinja i kulturna menadžerica angažirana na širokom području izvedbenih umjetnosti sudjelovala je u radu niza vijeća i prosudbenih sudova kao što su: Međunarodno prosudbeno povjerenstvo na koreografskom natjecanju Dance Fest Skopje 2014, Vijeće za kazališnu djelatnost Gradskog ureda za kulturu, obrazovanje i sport Grada Zagreba (od 2013), Kazališno vijeće HNK-a u Zagrebu (od 2013), Školski odbor Škole za klasični balet u Zagrebu (od 2013), Međunarodno prosudbeno povjerenstvo na Festivalu koreografskih minijatura u Beogradu 2011, Vijeće za međunarodnu suradnju Gradskog ureda za kulturu, obrazovanje i sport Grada Zagreba, (2009–2012), Međunarodno prosudbeno povjerenstvo na Festivalu koreografskih minijatura u Beogradu 2009, Vijeće za međunarodnu suradnju Ministarstva kulture RH (2008–2011), Umjetničko vijeće Međunarodnog dječjeg festivala Šibenik (od 2007), predsjednica Udruge plesnih umjetnika Hrvatske (2006–2011), Kulturno vijeće za glazbu i glazbeno-scenske umjetnosti Ministarstva kulture RH 2004.

Sudjelovala je i u programu Courants du Monde (2004) u organizaciji Svjetskog doma kulture i Ministarstva vanjskih poslova Republike Francuske, proučavajući produkcijske modele i načine financiranja plesnih centara u Francuskoj te organizacijske modele Ministarstva kulture Republike Francuske.

Od prosinca 2014. ravnateljica je Zagrebačkog kazališta mladih.

Koreografije plesnih predstava

Predstave Zagrebačkog plesnog ansambla:

  • Rekvijem za Z., 2014.

  • Interface, 2010.

  • Ogoljeno/Stripped, 2007.

  • Nešto, možda, sasvim osobno, 2003.

Druge plesne predstave:

  • Ako bismo svi malo utihnuli, Bitef Dance Company u Beogradu, 2011.

  • 10 minuta:istočno, koreografija u omnibus-predstavi, koprodukciji ljubljanske skupine En Knap i ZPA-a, 2009.

  • Chronostasis, 23. Muzički biennale Zagreb, 2005.

Koreografije opera

Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu

  • Postolar od Delfta, B. Bersa, r. Krešimir Dolenčić, 2012.

  • Mirjana, J. Mandić, r. Petar Selem, 2008.

  • Krabuljni ples, G. Verdi, r. Plamen Kartaloff, 2007.

  • Kći pukovnije, G. Donizetti, r. Krešimir Dolenčić, 1997.

Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca, Rijeka

  • Okretaj zavrtnja, B. Britten, r. Ozren Prohić (koprodukcija s HNK-om u Šibeniku), 2013.

  • Guslač na krovu, J. Bock, r. Ozren Prohić, 2012.

  • Casanova u Istri, A. Kabiljo, r. Krešimir Dolenčić, 2009.

  • Seviljski brijač, G. Rossini, r. Ozren Prohić, 2008.

  • La Gioconda, A. Ponchielli, r. Ozren Prohić, 2006.

  • Judita, M. Marulić, r. Petar Selem, 2006.

Hrvatsko narodno kazalište Split

  • Maršal, S. Foretić, r. Mario Kovač, 2011.

  • Šišmiš, J. Strauss ml., r. Ozren Prohić, 2011.

  • Macbeth, G. Verdi, r. Petar Selem (koreografkinja i asistentica redatelja), 2010.

  • Faust, Ch. Gounod, r. Krešimir Dolenčić, 2008.

  • Splitski akvarel, I. Tijardović, r. Krešimir Dolenčić, 2008.

  • Manon Lescaut, G. Puccini, r. Petar Selem (koreografkinja i asistentica redatelja), 2007.

  • Stanac, J. Gotovac, r. Leo Katunarić, Splitsko ljeto, Dubrovačke ljetne igre, 1996.

Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku

  • Figarov pir, W. A. Mozart, r. Ozren Prohić, 2002.

Oblikovanje scenskog pokreta u dramskim predstavama

Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu

  • Glorija, R. Marinković, r. Božidar Violić, 2004.

  • Romeo i Julija, W. Shakespeare, r. Petar Veček, 2003.

Hrvatsko narodno kazalište u Varaždinu

  • Marija Stuart, F. Schiller, r. Petar Selem, 2009.

Zagrebačko kazalište mladih

  • Mirni dani u Mixing Partu, E. Loe, r. Boris Liješević, 2013.

  • Europa, I. Sajko, r. Franka Perković, 2007.

  • Palačinke, F. Nola, r. Filip Nola, 2004.

  • Kraljevo, M. Krleža, r. Paolo Magelli, 2000.

Gradsko dramsko kazalište Gavella

  • Kroatenlager, M. Krleža, r. Zlatko Vitez, 2001.

  • Umišljeni bolesnik, J. B. Molière, r. Zlatko Bourek, 2000.

  • Mjesec dana na selu, I. S. Turgenjev, r. Paolo Magelli, 1998. (Nagrada hrvatskog glumišta za najbolju predstavu u cjelini 1998.)

  • Zimska priča, W. Shakespeare, r. David Farr, 1998.

  • Richard III, W. Shakespeare, r. Jagoda Buić, 1997.

Satiričko kazalište Kerempuh

  • Cabaret, J. Masteroff / F. Ebb / J. Kander, r. Vlatko Dulić, 2001.

  • Revizor, N. V. Gogolj, r. Paolo Magelli, 1997. (Zlatni smijeh – nagrada Večernjeg lista za najbolju predstavu u cjelini na 22. Danima satire 1998).

  • Pir malograđana, B. Brecht, r. Eduard Miler, 1996. (Nagrada hrvatskog glumišta za najbolju predstavu u cjelini 1997).

Kazalište Trešnja

  • Veli Jože, V. Nazor, r. Zoran Mužić, 2010.

  • Velika očekivanja, Ch. Dickens, r. Saša Broz, 2002.

Istarsko narodno kazalište – Gradsko kazalište Pula

  • Kapetan John Peoplefox, D. Radović, r. Mustafa Nadarević, 2005.

Kazalište Ulysses

  • Play Beckett, R. Šerbedžija / B. Vujčić / S. Beckett, r. Rade Šerbedžija, 2004.

Teatar Rugantino

  • Prva žena, druga žena, r. Vladimir Stojsavljević, 2006. (Zlatni zub, nagrada za najbolju predstavu u cjelini na Festivalu smijeha i komedije 2008)

Dubrovačke ljetne igre

  • Orestija, Eshil, r. Ozren Prohić, 2007.

  • koreografija svečanog otvorenja 54. Dubrovačkih ljetnih igara, 2003.

Splitsko ljeto

  • koreografija svečanog otvorenja 40. Splitskog ljeta, 1994.

Scenski pokret u dječjim predstavama

Zagrebačko kazalište lutaka

  • Carevo novo ruho, H. Ch. Andersen, r. Vinko Brešan, 2015.

  • Pepeljuga, Ch. Perrault, r. Saša Broz, 2013.

  • Pismo iz Zelengrada, N. Videk, r. Zoran Mužić, 2006.

Gradsko kazalište Žar ptica

  • Siromah i vrag, Z. Kiseljak, r. Saša Broz, 2012.

Kazalište Virovitica

  • E, moj Pinokio, r. Dražen Ferenčina, 2009.

  • Mačke, A. E. Jarleman, r. Damir Mađarić, 2003.

Dječje kazalište Branka Mihaljevića

  • Grozdana na zrnu papra, A. D. Pongrašić, r. Dražen Ferenčina, 2005.

Nagrade

  • Nagrada hrvatskog glumišta za najbolju plesnu predstavu u cjelini 2011/2012. za predstavu Interface Zagrebačkog plesnog ansambla

  • Nagrada hrvatskog glumišta za najbolje koreografsko ostvarenje 2011/2012. za predstavu Interface

  • treća Nagrada publike na festivalu BITEF 2011. za predstavu Ako bismo svi malo utihnuli Bitef Dance Company

  • Nagrada hrvatskog glumišta za najbolju plesnu predstavu u cjelini 2007/2008. za predstavu Ogoljeno/Stripped Zagrebačkog plesnog ansambla