Vijesti

ODRŽANA DRUGA TRIBINA „ČITANJE KAZALIŠTA“ U ZAGREBAČKOM KAZALIŠTU MLADIH

Objavljeno: 18.05.17.
ODRŽANA DRUGA TRIBINA „ČITANJE KAZALIŠTA“ U ZAGREBAČKOM KAZALIŠTU MLADIH

Druga tribina „Čitanje kazališta“ specijalizirana za teatarska pitanja održana je u srijedu, 17. svibnja    u dvorani Polanec Zagrebačkog kazališta mladih. Tema tribine je bila inkluzivno kazalište, a o njoj su govorili dr. sc Mario Kovač te glumac i voditelj Kazališta slijepih i slabovidnih osoba Vojin Perić, dok je razgovor moderirao Srđan Sandić. Na tribina je predstavljena i knjiga Maria Kovača „Udahnuti svjetla pozornice“ (Metodologija kazališnog rada sa slijepim i slabovidnim osobama) koju je izdao Hrvatski centar ITI u okviru teatrologijske biblioteke Mansioni, a izveden je i fragment predstave „Prokleta avlija“ po motivima romana Ive Andrića, kao i nekih drugih njegovih amblematskih djela koje je dramatizirala  Sibila Petlevski.
Perić je istaknuo da će uskoro kazalište ,u kojem je proveo gotovo 37 godina, proslaviti 70- tu obljetnicu postojanja, da je riječ o najstarijem kazalištu tog profila na svijetu te o svojevrsnom hrvatskom brandu koji nažalost nije dovoljno iskorišten ni promoviran. Dapače, kako je istaknuo, sve godine postojanja bore se s predrasudama okoline koja ne shvaća da oni nisu „neki hobisti“ već predani glumci spremni za sve izazove i jedino što ih zanima je valorizacija okoline isključivo o njihovoj umjetničkoj vrijednosti, a ne u kontekstu  invalidnosti. S druge strane što se školovanja tiče, kako je rečeno, iako su neke prepreke riješene, konkretno - slijepa i slabovidna osoba se legitimno može upisati na studije Akademije dramske umjetnosti - to se do sada još nije dogodilo.  
Mario Kovač je o govorio i o problemu samog termina inkluzivnosti koji mu se čini višestruko problematičan, pa kazalište s kojem godinama radi naziva specifično kazalište ili se poziva na pojam primjenjeno kazalište koji je upotrijebio dr. sc Darko Lukić u svoj recentnoj knjizi. „Inkluzija podrazumijeva dakako isključenost, getoizaciju, a mi kao slijepe i slabovidne osobe  se pitamo tko je to nas isključivo, s kojim pravom i zašto jer se mi sami po sebi tako ne osjećamo, s druge strane u kojem smo trenutku uključeni i zašto smo dobili tu privilegiju“, istaknuo je Perić dodavši da se nada da će se odnos zajednice sve više mijenjati jer oni ne trebaju oznaku društvene karitativnost ili terapeutike kao biljeg svoga rada što često susreću.   
O radu sa slijepim i slabovidnim osobama u okviru kazališta Novi život Kovač je govorio je o svojoj redateljsko-pedagoškoj praksi u svjetlu činjenice da je riječ o potpuno istom procesu rada kao s videćim glumcima s tom relaksirajućom okolnošću da njega kao redatelja ne stišću rokovu kao u drugim repertoarnim teatrima. Naravno da ovo kazalište ima drugačiju problematiku glumačkih segmenata( scenski pokret, vizualizacija i memorika prostora, geste i mimika lica).  Istaknuo je da je zadovoljan da su cijeli niz redatelja kao što su Nina Kleflin, Anica Tomić, Petra Radin, Ivan Plazibat, Saša Božić i Ksenija Zec  svojim radom obogatili ovo žanrovski vrlo različito kazalište, dok im je potonji dvojac otvorio sasvim jedan drugi svijet – svijet pokreta, plesa, kretanja što je itekako prepoznato na našoj plesnoj sceni. 

ZKM web vijesti_ZKM citanje kazalistaZKM web vijesti_ZKM citanje kazalista-4ZKM web vijesti_ZKM citanje kazalista-6 ZKM web vijesti_ZKM citanje kazalista-7ZKM web vijesti_ZKM citanje kazalista-9 ZKM web vijesti_ZKM citanje kazalista-10ZKM web vijesti_ZKM citanje kazalista-18 ZKM web vijesti_ZKM citanje kazalista-19ZKM web vijesti_ZKM citanje kazalista-13 ZKM web vijesti_ZKM citanje kazalista-14