Vijesti

Održana prezentacija inkluzivne dramske radionica za djecu s posebnim potrebama u ZKM-u

Objavljeno: 08.11.16.
Održana prezentacija inkluzivne dramske radionica za djecu s posebnim potrebama u ZKM-u

Besplatna dramska radionica za mlade s posebnim potrebama - od 12 do 16 godina – trajala je od 5. do 7. studenoga u Zagrebačkom kazalištu mladih, kazalištu koje godinama podržava inkluziju. Radionica je organizirana u suradnji s Odsjekom dramaturgije Akademije dramske umjetnosti u Zagrebu, a omogućila ju je potpora Kirby Simon Funda. Voditeljica je bila poznata ruska dramaturginja i scenaristica Gulnara Sapargalieva, a sudjelovalo je i četiri studenata Odsjeka dramaturgije.

Mladi ljudi s posebnim potrebama sudjelovali su u programu i u javnom čitanje radova nastalih na radionici u dvorani Polanec kazališta ZKM, kao dio obrazovnog dijela „Dana Učilišta“ koji se u okviru završnog procesa održao u ponedjeljak 7. studenoga u 18 sati. U radionici su sudjelovali mladi iz Centar "Slava Raškaj" Zagreb koji se bavi rehabilitacijom, odgojem i obrazovanjem djece i mladeži oštećenog sluha i govora te djece s komunikacijskim poteškoćama i njihovi profesori, zatim mladi iz Centar za odgoj i obrazovanje "Vinko Bek" koji se bavi odgojem, obrazovanjem i rehabilitacijo slijepe i slabovidne djece, mladeži i odraslih i njihovi profesori, te mladi iz Učilišta ZKM-a i Američke škole u Zagrebu. Dvanaestero mladih je tijekom tri dana pisalo kratke drame o superherojima, čitanju je nazočila i veleposlanica SAD-a u Hrvatskoj Julieta Valls Noyes, a simultano je prevođeno na znakovni jezik. Radionica je bila na engleskom i na hrvatskom, s omogućenim prijevodom. Hrvatski studenti dramaturgije radili su sa sudionicima u malim skupinama, tako da su mladi ljudi mogli pisati svoje predstave na hrvatskom. Ruska dramska spisateljica Gulnara Sapargalieva vodila je radionice na engleskom uz hrvatske prevoditelje.

Cilj radionice jest da se mladi ljudi s posebnim potrebama povežu međusobno, kao i s drugim mladim ljudima te da istraže vlastitu kreativnost kroz pisanje dramskih tekstova i kroz improvizirane kazališne vježbe. Misao vodilja programa temelji se na društveno organiziranoj definiciji vodstva kao „preuzimanja odgovornosti za osnaživanje drugih kako bi ostvarili svoj smisao, usprkos nesigurnosti.“