PRVE KRITIKE publike o Pansionu Eden

Objavljeno: 17.12.18.
PRVE KRITIKE publike o Pansionu Eden

Mani Gotovac :
"Opasno promišljena i hrabra predstava! Prokazuje sve naše krivice. Kada se prepoznamo, ostajemo nijemi. Odličan ansambl na čelu sa Zoranom Čubrilom i Katarinom Bistrović Darvaš".

Lenka Udovički :
"Ova sjajna predstava viskontijevskog duha bez milosti zadire do srži bolesti današnjeg društva. U polumraku na sceni prepoznajemo onaj duboki mrak u nama i oko nas. Veliki, veliki Schilling našao je u ansamblu ZKM-a prave partnere. Sve glumice i glumci su izvrsni. Čestitam!".

Krešimir Dolenčić :
"Predstava Pansion Eden za svaku je preporuku. To je u prvom redu predana, iskrena i vrlo posvećena igra glumačkog ansambla koji je na osnovu autorovog kostura priče isprepleo mrežu lica nekoliko generacija, smisleno i dijaloški čvrsto i bogato prelio jednu ibsenovsko - glembayevsku atmosferu gdje to više nisu šivaće mašine zbog kojih se sirotinja ubija, nego dobro uvedena trgovina kombijima u kojima se švercaju ljudi, premrežena sa svim mogućim "biznisima" naše aktualne svakodnevice. Tišina u kojoj smo predstavu pratili bila je pravi prikaz knedle u grlu s kojom se suočavamo na svakodnevnoj razini. Fascinantno je kako su glumci točno i bez pretjerivanja odigrali sve te toliko, na žalost poznate likove, te ljude za koje ne postoji niti unutrašnja, niti vanjska pravda, njihove sudbine što se granaju kao u Glembayevima, od slikara u inozemstvu, do šumskih razbojnika, od studenata filozofije, do kriminalaca i ubojica. Odnosi u obitelji, dostojni dobrog romana, kosturi iz ormara, glad, pohlepa i laži, obmane zaogrnute građanskim formama, tako su jednostavno ušle u glumce. Vidi se da se nisu mučili opravdati i pronaći temelj za redateljev postupak.. Samo su posegnuli za prvim novinama na kiosku. Svi smo nekako bili bolno svjesni da gledamo tek jedan isječak jedne od dvjesto obitelji, od nekoliko tisuća obitelji kroz čije djelovanje prolaze svi slojevi društva, a na kraju tog hranidbenog lanca neminovno dolaze anonimne žrtve, statistički podaci i dva-tri dana medijske pažnje. I inače sam poštovalac redatelja Schillinga. Blackland je jedna od mojih ljepših teatarskih uspomena, pa se tako nadam da će se ponovo i vratiti u zemlju iz koje mnogi odlaze, a dobri umjetnici dolaze. Hvala svima i pozdrav!".

Oliver Frljić:
„Schillingova predstava skida estetsku i građansku krinku s lica suvremene glembajevštine kojom su maskirani njezini konstitutivni zločini i porijeklo kapitala koji ju je promovirao u viši društveni razred. "Pansion Eden" započinje kao vrt blaženog neznanja, ali već s prvim zalogajima sa svadbenog stola pokazuje suštinsku korumpiranost društva čiji su najtipičniji izdanci sjeli da zajedno omaste brk, uključujući i onog koji bar prividno jednom nogom stoji izvan općeg moralnog bankrota - novinara Rakana u izvedbi Rakana Rushaidata. Ostavljajući glumcima njihova vlastita imena, redatelj pokazuje koliko je teško ostati identitarno neokrznut onim što je predmet naše kritike. U vremenu predbožićne lobotomizacije različitim "Orašarima" i sličnim prigodnim sadržajima, "Pansion Eden" nas podsjeća da još uvijek postoje oni pred kojima su vrata Europe čvrsto zatvorena, a njihovi pokušaji da se u to izabrano društvo prošvercaju mogu vrlo lako imati smrtonosne ishode“.

Lukas Nola:
"Pansion Eden je baš onakva predstava kakvu ja očekujem od suvremenog, modernog kazališta i kakve u Hrvatskoj ne gledamo baš često.Glumci su krasni i uigrani, fascinirala me igra po čitavom  prostoru  pozornice ,mizanscen, pametna upotreba zvuka i posebno svjetla. Nema mikrofona, apartne glume ni video projekcija a opet ima svega. Mislim da bi posebno mladi ljudi koji se  žele baviti  kazalištem, ili ga jednostavno vole, morali ovo pogledati".

ZKM web vijesti_ZKM Pansion Eden premijera-8 ZKM web vijesti_ZKM Pansion Eden premijera-9ZKM web vijesti_ZKM Pansion Eden premijera-10ZKM web vijesti_ZKM Pansion Eden premijera-13 ZKM web vijesti_ZKM Pansion Eden premijera-14ZKM web vijesti_ZKM Pansion Eden premijera-20ZKM web vijesti_ZKM Pansion Eden premijera-12ZKM web vijesti_ZKM Pansion Eden premijera-17ZKM web vijesti_ZKM Pansion Eden premijera-15