Vijesti

ŠTO KAŽU KRITIČARI O PANSIONU EDEN?

Objavljeno: 18.12.18.
ŠTO KAŽU KRITIČARI O PANSIONU EDEN?

Hvala publici na gromoglasnom pljesku i podršci glumcima i autorskom timu naše nove predstave 'Pansion Eden.  A što kažu kazališni kritičari?

Tomislav Čadež, Jutarnji list: Pansion Eden - nadahnuta gluma u predstavi pred kojom je intezivan život

„Nova predstava zagrebačkog ZKM-a “Pansion Eden” ozbiljan je rad, plod promišljenih redateljskih postupaka, akteri se vesele igri, pa i oni stariji, jer imaju ujedno slobodu kreacije i jasan zadan okvir djelovanja. Dvanaestero glumica i glumaca, abecednim redom Hrvojka Begović, Katarina Bistrović Darvaš, Zoran Čubrilo, Dado Ćosić, Petar Leventić, Edvin Liverić, Filip Nola, Tina Orlandini, Urša Raukar, Rakan Rushaidat, Doris Šarić Kukuljica i Mateo Videk, igraju, pod vlastitim imenima, članove jedne suvremene obitelji, ovdje hrvatske, koja se ispočetka čini dosadnom i solidnom, a na koncu osvane kao posve duboko rasparena, natopljena frustracijama, mržnjom, prevarama i manipulacijama.

(…) Kostimografkinja Marta Žegura preuzela je na sebe dakle gotovo cijeli teret vizualne komponente predstave i kreirala kostime skladne u cjelini i zanimljive pojedinačno, gdje svaki akter ima naglašenu neku osnovnu karakternu crtu a i socijalni položaj. (...) Plijeni nadahnuta dakle gluma cijelog ansambla, koju je i oslobodila i potakla promišljena i duboko zainteresirana redateljska ruka. Predstava će živjeti s vremenom sve intenzivnije, jer tako je precizno a opušteno konstruirana, da omogućuje i repetitivnost i neprestano unošenje novoga.

https://www.jutarnji.hr/kultura/kazaliste/tomislav-cadez-o-predstavi-pansion-eden-nadahnuta-gluma-u-predstavi-pred-kojom-je-intenzivan-zivot/8187710/

 Nina Ožegović, tportal: Nikoga se izravno ne optužuje, a svi se osjećaju posramljeno

„Predstava 'Pansion Eden' donosi vrlo upečatljivu i uvjerljivu nisku likova, koji svojim političkim stavovima, svjetonazorima i socijalnim statusima oslikavaju hrvatsko postratno i posttranzicijsko društvo. Ta slika naše stvarnosti ne bi bila toliko raskošna bez posvećene igre cijelog ansambla ZKM-a koji je s nevjerojatnom lakoćom i prirodnošću, iskreno i sugestivno interpretirao Schillingove ideje i utjelovio čitav niz hrvatskih antijunaka, od kriminalaca, mafijaša i ratnih zločinaca preko korumpiranih crkvenjaka i nemoralnih poduzetnika do predstavnika civilnog društva i komičnih studenata koji zahvaljujući bogatstvu obitelji studiraju u inozemstvu i nemaju nikakav dodir sa stvarnošću. (...) Predstava je napeta i gleda se bez daha, čak i oni prizori u kojima se na trenutke ne razumiju sve replike, a njezina najveća vrijednost je u njezinoj istinitosti i u tome što nikoga izravno ne optužuje, a opet svi se osjećaju posramljeno.

https://www.tportal.hr/kultura/clanak/pansion-eden-u-zkm-u-nikoga-se-izravno-ne-optuzuje-a-svi-se-osjecaju-posramljeno-foto-20181217

 Jelena Ružić, Večernji list: Kako kroz temu migranata spoznajemo vlastiti identitet?

„Tematiziranjem više ili manje aktualnih društveno-političkih pitanja; od rata, preko procesa migracija, pojedinačnih stavova prema izbjeglicama, uloge Crkve u svemu tome pa sve do suvremene digitalne tehnologije i pomodnosti koja se uvukla čak i u pore gastronomije i nutricionizma, zapravo se govori o temeljnoj odrednici svakoga čovjeka – njegovu identitetu. Što je čovjekov identitet; je li on ono što čovjek misli o sebi ili ono što drugi misle o njemu; je li identitet javni ili privatni element koji je zapravo naša jedina ispravna životna osobna iskaznica, tek su neka od pitanja koja se nalaze duboko u korpusu “Pansiona Eden”.  (...) Predstava na kraju postavlja pitanje za svakoga gledatelja ponaosob: u svome raju, tko smo zapravo mi?
https://www.vecernji.hr/kultura/kako-kroz-temu-migranata-spoznajemo-vlastiti-identitet-1289434