PRVE KRITIKE PREDSTAVE CEMENT - ZKM | Zagrebačko kazalište mladih

PRVE KRITIKE PREDSTAVE CEMENT

Objavljeno: 28.09.20.
PRVE KRITIKE PREDSTAVE CEMENT

Predstava 'CEMENT' u režiji Sebastijana Horvata i dramaturgiji Milana Markovića Matthisa premijerno je postavljena 25. rujna 2020. u Zagrebačkom kazalištu mladih.  Donosimo prve kritike.

Teška priča o totalitarizmu koja završava deranjem jugoslavenske zastave „ (...) Cement je teška priča koja traži posvećenog gledatelja. Godina je 1921., glavni junak vraća se iz rata i revolucije, tvornica u kojoj je radio je prazna, ljudi životare, nema ničeg osim parola, praznih obećanja u nekoj boljoj i pravednijoj sutrašnjici i novih moćnika, njegova žena sada je “zaljubljena” u revoluciju, njihovo dijete je u domu, gdje uskoro i umire – od gladi. Redatelj Sebastian Horvat ovo je djelo najavljivao kao jednu od najljepših ljubavnih priča. O ukusima se, naravno, ne raspravlja, ali treba mu priznati da zna režirati ljubav. Dvoje glavnih junaka zaista se voli, ali oni su ljudi koje je rat promijenio i više ne mogu zajedno“.  Bojana Radović, Večernji list
Kritiku u cjelosti možete pročitati ovdje: https://www.vecernji.hr/kultura/teska-prica-o-totalitarizmu-koja-zavrsava-deranjem-jugoslavenske-zastave-1434405

Cement u ZeKaemu: Gdje prestaju (spasiteljski) motivi? “(…) Rakan Rushaidat igra Gleba iznimno glumački i ljudski zrelo, bez ikakvih pretjerivanja i ukrasa, ali zato s golemom emocionalnom snagom. Gledajući prozirnost lica koju postiže, što je ujedno i najveća glumačka kvaliteta kojoj čovjek na sceni može težiti, publika čitavo vrijeme dvosatne predstave živi u Glebu i s Glebom, kao sa toplim uporištem općeg ludila, iz čijeg središta kuljaju i očaj i razumijevanje, većinom istovremeno i nerazdvojivo. Rushaidat majstorski slojevito i nijansama bogato igra agoniju svog lika, ali i njegovu sposobnost prihvaćanja tragedije, potencirajući i čak nadopisujući emocionalnu zrelost svog protagonista.Nataša Kopeč kao Daša potpuno mu je ravnopravna partnerica: smrznuto pribrana, ali prepuna bolnih i etički nerazrješivih unutarnjih previranja, zbog kojih ne razumije samu sebe i finalno završava izvedbu i napuštanjem Gleba i grčevitim udarcima šake o zid koji puca pod njenim rukama. Rushaidat i Kopeč na sceni se ne boje jedno drugoga, glumački su jednako neustrašivi u istraživanju rola, što rezultira osobitim izvedbenim strujnim krugom međusobnog glumačkog osnaživanja i oslobađanja”. Nataša Govedić, Novi list
Kritiku u cjelosti možete pročitati ovdje: https://www.novilist.hr/ostalo/kultura/kazaliste/cement-u-zekaemu-gdje-prestaju-spasiteljski-motivi/

Cement‘ - priča o ratniku u svijetu gdje su intelektualci preuzeli vlast - Horvat je dopisao prijevod drame Heinera Müllera te ga osuvremenio ‘balkanskim poslovicama‘ „(...) Rakan Rushaidat po tko zna koji put zaigrao je vojnika koji se razočaran vraća s bojišta. I sad je uvjerljiv. Toga Gleba Čumalova progoni vlastita sjena: njegov je revolucionarni zanos slomljen ratnom traumom, njega ne čeka brižna supruga po povratku, negoli revolucionarka koja mu ne jedino da nije vjerna, negoli joj je važnija revolucija od vlastita djeteta a kamoli ne supruga. Tu revolucionarku, Dašu Čumalovu, dosta uvjerljivo igra Nataša Kopeč, a susret staroga čovjeka i novoga doba završava se nepovoljno, kao i uvijek, za toga čovjeka prošlosti koji se svim silama trudi da tu svoju prošlost odbaci te da stane graditi navodno nov, bolji i pravedniji svijet.“ Tomislav Čadež, Jutarnji list
Kritiku u cjelosti možete pročitati ovdje: https://www.jutarnji.hr/kultura/kazaliste/cement-prica-o-ratniku-u-svijetu-gdje-su-intelektualci-preuzeli-vlast-15021555