Eichmann u Jeruzalemu
Poznatu filozofsku tezu o banalnosti zla ustanovila je njemačka filozofkinja Hannah Arendt u trenucima u kojima je izvještavala sa suđenja nacističkom zločincu Adolfu Eichmannu održanom 1961. godine u Jeruzalemu. No Arendt i njezina misao za Jerneja Lorencija i njegovu autorsku ekipu tek su polazište u kazališnom istraživanju uz koje se neminovno vežu, kao na kraju i uz Arendtičine filozofske postavke, kako povijesne činjenice, sociološki i filozofski zapisi, osobni uvidi izvođača tako i svima prepoznatljivi elementi popularne kulture, a sve u pokušaju racionaliziranja, onda i kontekstuiranja zla i njegovih stvarnih posljedica. U tome smislu ova predstava čini široku gestu s pomoću različitih medija, od dokumentarnog filma Shoah Claudea Lanzmanna, preko Jaspersovih predavanja objedinjenih u studiji Pitanje krivnje, ili romana Koža Curzija Malapartea, pa sve do igranog filma Suđenje u Nürnbergu redatelja Stanleyja Kramera. Eichmann u Jeruzalemu time postaje više od ionako velikog kazališnog događaja, to je potresno iskustvo dijeljenja i skromni pokušaj zajedničkog izlječenja.
Autorski tim
Redatelj: Jernej Lorenci
Dramaturg: Matic Starina
Scenograf: Branko Hojnik
Kostimografkinja: Belinda Radulović
Koreograf: Gregor Luštek
Kompozitor: Branko Rožman
Asistenti redatelja: Aleksandar Švabić, Rajna Racz i Tim Hrvaćanin
Asistentice kostimografkinje: Bernarda Popelar Lesjak i Marta Žegura
Inspicijentica: Petra Prša
Grafički oblikovatelj: Antonio Dolić
Fotograf: Marko Ercegović
Nagrade
Nagrada ARDALION za najbolju predstavu na 27. Jugoslovenskom pozorišnom festivalu „Bez prevoda“ Užice, Srbija, 2022.
Nagrada ARDALION za najbolju režiju dodijeljena je Jerneju Lorenciju na 27. Jugoslovenskom pozorišnom festivalu „Bez prevoda“ Užice, Srbija, 2022.
Nagrada ARDALION za najbolju žensku ulogu dodijeljena je ravnopravno (Ex aequo) Katarini Bistrović Darvaš, Miji Melcher i Luciji Šerbedžiji na 27. Jugoslovenskom pozorišnom festivalu „Bez prevoda“ Užice, Srbija, 2022.
Nagrada ARDALION za najbolju mušku ulogu dodijeljena je ravnopravno (Ex aequo) Dadu Ćosiću, Franu Maškoviću, Pjeru Meničaninu, Rakanu Rushaidatu i Vedranu Živoliću na 27. Jugoslovenskom pozorišnom festivalu „Bez prevoda“ Užice, Srbija, 2022.
Specijalno priznanje žirija na 59. MESS-u, Sarajevo, BiH, 2019.